Søk
Partier
Arbeiderpartiet
Fremskrittspartiet
Høyre
Kristelig Folkeparti
Miljøpartiet De Grønne
Rødt
Senterpartiet
Sosialistisk Venstreparti
Uavhengig representant
Venstre
Løfter
Om oss
Holder de ord
legges ned i løpet av 2020.
Forslag
▶ Vis søk og filtre
▼ Skjul søk og filtre
(343 forslag)
Du ser etter forslag for sesjonen
2012-2013
som ligger i kategorien
Vegvesen
og har fått
343
treff.
Fjern alle filtre
Søk
Vedtatt
Ja
(77)
Nei
(266)
Sesjon
X
2012-2013
(343)
Komiteeer
Finanskomiteen
(34)
Kontroll- og konstitusjonskomiteen
(1)
Transport- og kommunikasjonskomiteen
(308)
Sakstyper
Alminneligsak
(181)
Budsjett
(161)
Lovsak
(1)
Dokumentgrupper
Dokumentserien
(1)
Melding
(125)
Proposisjon
(195)
Representantforslag
(22)
Kategorier
Avgifter
(34)
Banker
(161)
Departementer
(161)
Distriktspolitikk
(157)
EU/EØS
(124)
Elektrisitet
(34)
Energi
(34)
Ferger
(255)
Finanser
(34)
Forskning
(157)
Forurensning
(157)
Funksjonshemmede
(123)
Fylkeskommunenes økonomi
(157)
Havner
(248)
Helsevesen
(157)
Husbanken
(34)
Industri
(34)
Internasjonalt samarbeid
(157)
Jernbaner
(257)
Kommunenes økonomi
(34)
Kommunikasjonsteknologi
(127)
Kulturvern
(34)
Lokalforvaltning
(34)
Luftfart
(289)
Merverdiavgift
(34)
Miljøvern
(34)
Norges bank
(34)
Næringsliv
(34)
Næringsutvikling
(34)
Olje og gass
(34)
Polarområder
(123)
Politi og påtalemyndighet
(123)
Post
(127)
Priser og konkurranseforhold
(123)
Redningstjeneste
(123)
Rettsvesen
(34)
Riksrevisjonen
(1)
Samferdsel
(123)
Sikkerhet til sjøs
(248)
Sjøfart
(252)
Skatteadministrasjon
(34)
Skogbruk
(34)
Statens personalpolitikk
(34)
Statlig eierskap
(161)
Statsbudsjettet
(157)
Statseiendommer
(34)
Statsforvaltning
(157)
Statslån
(161)
Studiefinansiering
(34)
Toll
(34)
Trygder
(34)
Utenrikshandel
(34)
Utviklingssamarbeid
(34)
Vegtrafikk
(260)
X
Vegvesen
(343)
Samtykke i at bompengeselskapet får tillatelse til å ta opp lån og kreve inn bompenger til delvis bompengefinansiering av utbyggingen av strekningene Riksgrensen–Ørje og Knapstad–Retvet.
Samferdselsdepartementet får fullmakt til å inngå avtale med bompengeselskapet og fastsette nærmere regler for finansieringsordningen.
Samtykke i sluttføring av Østfoldpakka og var utbygging av E18 på strekningene Riksgrensen–Ørje og Knapstad–Retvet bygges som omtalt i Prop. 176 S (2012–2013).
Samferdselsdepartementet får fullmakt til å gjennomføre prosjektet E6 Halselv–Møllnes innafor ei kostnadsramme på 992 mill. kroner.
Stortinget samtykkjer i at bompengeselskapet får løyve til å krevje inn bompengar til delvis bompengefinansiering av Miljøpakke Trondheim trinn 2 etter vilkåra i Prop. 172 S (2012–2013) og Innst.
Samferdselsdepartementet får fullmakt til å inngå avtale med bompengeselskapet og fastsetje nærare reglar for finansieringsordninga.
Stortinget godkjenner ikke finansiering av Miljøpakke Trondheim trinn 2 som omtalt og redegjort for i Prop. 172 S (2012–2013).
Stortinget legger til grunn at Trondheim gjennom de ordninger som gjelder for kollektivtransport i byene, får statlig bidrag til dette.
Stortinget forutsetter at riksveitiltak i Trondheim finansieres med statlige midler gjennom Nasjonal transportplan og årlige statsbudsjett, med forskottering om nødvendig, for å holde planlagt fremdrift på prosjektene.
1. Stortinget samtykker i at bompengeselskapet får tillatelse til å forlenge bompengeinnkrevingen knyttet til prosjektet rv.
Samtykke ikke i at bompengeselskapet får tillatelse til å forlenge bompengeinnkrevingen knyttet til prosjekt rv.
Sørge for å bevilge midler til utstyr og industribrannbil til Søndre Follo brannvesen, slik at bilistene som skal kjøre i disse farlige tunnelene vet at brannvesenet har det beste utstyret tilgjengelig ved hendelser i tunnelen.
1. Stortinget samtykker i at bompengeselskapet får tillatelse til å ta opp lån og kreve inn bompenger for utbygging og finansiering av E18 på strekningen Bommestad–Sky i Vestfold etter vilkårene i Prop. 123 S (2012–2013) og i Innst.
Stortinget godkjenner utbygging av E18 på strekningen Bommestad–Sky i Vestfold slik det er omtalt i Prop. 123 S (2012–2013).
Regjeringen bes medvirke til at det innen høsten 2014 foretas en ny vurdering av bompengetakstene for E18 på hele strekningen Gulli–Langangen basert på bompengeselskapets oppnådde rentebetingelser, økt innkrevingstid til 20 år og anledning til å fravike kravet om lik kilometersats for hele strekningen for å kunne redusere trafikklekkasjer på de mest utsatte stedene.
Stortinget samtykkjer i at.
Stortinget godkjenner ikke at det kreves inn bompenger til samferdselspakke for Kristiansandregionen.
Stortinget godkjenner bygging av Stordalstunnelen på E134 i Hordaland som omtalt i Prop. 156 S (2012–2013).
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Arne Sortevik, Bård Hoksrud, Jan-Henrik Fredriksen, Ingebjørg Godskesen og Gjermund Hagesæter om strakstiltak for å gjennomføre nødvendig rassikring av E16 mellom Bergen og Voss ved protokollen.
Innarbeide midler til nødvendig rassikring og trafikksikring av E16 mellom Bergen og Voss i revidert nasjonalbudsjett for 2013 og ordinært statsbudsjett for 2014 gjennom en kombinasjon av rassikringsmidler og vedlikeholdsmidler.
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Siv Jensen, Bård Hoksrud, Arne Sortevik, Åse Michaelsen, Solveig Horne, Gjermund Hagesæter, Åge Starheim, Harald T. Nesvik og Per Sandberg om bygging av ferjefri E39 basert på prosjektfinansiering og prosjektorganisering ved protokollen.
1. Stortinget ber regjeringen godkjenne bygging av prosjekt ferjefri E39 slik det er beskrevet i hovedrapport datert desember 2012. Det gjøres utenfor rammen av ny Nasjonal transportplan 2014–2023 og med avklart, forutsigbar, langsiktig, statlig finansiering til prosjektet.
Innarbeide full statlig finansiering av videreføring av Bergensprogrammet for transport, byutvikling og miljø i Nasjonal transportplan for 2014–2023.
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Arne Sortevik, Bård Hoksrud, Ingebjørg Godskesen, Jan-Henrik Fredriksen og Gjermund Hagesæter om full statlig finansiering av videreføring av Bergensprogrammet for transport, byutvikling og miljø ved protokollen.
Komme tilbake til Stortinget med konkrete tiltak for hvordan regjeringen har tenkt å ta igjen forfallet på riks- og fylkesvei-nettet.
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Bård Hoksrud, Jan-Henrik Fredriksen, Ingebjørg Godskesen og Arne Sortevik om å etablere tiltak for å innhente vedlikeholdsetterslepet på riks- og fylkesveiene ved protokollen.
Fastsette en dato for når forfallet på riks- og fylkesveinettet skal være fjernet.
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Siv Jensen, Bård Hoksrud, Jan-Henrik Fredriksen, Ingebjørg Godskesen, Arne Sortevik og Peter N. Myhre om statlig finansiering av overskridelsene i Oslopakke 3 ved protokollen.
Legge frem forslag om statlig fullfinansiering av overskridelsene i Oslopakke 3.
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Jan-Henrik Fredriksen, Øyvind Korsberg, Kenneth Svendsen, Åge Starheim, Arne Sortevik og Bård Hoksrud om konsekvensutredning av kystriksveiene i Finnmark, Troms, Nordland og Sogn og Fjordane ved protokollen.
Utrede kystriksvei i Finnmark.
Utrede kystriksvei i Troms.
Utrede kystriksvei i Nordland.
Utrede kystriksvei i Sogn og Fjordane.
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Ingebjørg Godskesen, Arne Sortevik, Bård Hoksrud og Jan-Henrik Fredriksen om å fullføre utbyggingen av rv. 9 med gul midtstripe gjennom hele Setesdalen ved protokollen.
Øke rammene for perioden 2014–17 slik at det unngås stans i utbyggingen av rv.
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Peter N. Myhre, Ib Thomsen, Christian Tybring-Gjedde og Hans Frode Kielland Asmyhr om enkle tiltak for å øke kapasiteten på riksveinettet i Oslo-området ved protokollen.
Fremme forslag om finansiering og gjennomføring av en straksplan for enkle, kapasitetsforsterkende veiprosjekter i Oslo-området, tiltak som kan gjennomføres raskt og rimelig.
Meld. St. 26 (2012–2013) Nasjonal transportplan 2014–2023 – vedlegges protokollen.
Gjennomføre endringer i lostjenesten med sikte på å redusere antall losinger gjennom økt bruk av farledsbevis, samt å redusere avgifter og gebyrer knyttet til lostjenesten.
Legge til rette for at en større del av avkastningen fra Statens pensjonsfond utland («Oljefondet») tas i bruk som investeringer i veier, jernbane og annen samferdselsinfrastruktur.
Legge en forpliktende plan for konvertering av signalsystemene til den europeiske standarden ERTMS.
Øke jernbanetransportens konkurransekraft ved å forsere bygging av kryssingsspor på viktige godsstrekninger.
Styrke satsingen på jernbanefaglig utdanning, blant annet ved å gjøre den mer uavhengig av Jernbaneverket.
Ta initiativ til at det utarbeides en Nordisk transportplan.
Utarbeide en egen nasjonal motorveiplan, enten som tillegg til statsbudsjettet for 2014 eller som egen stortingsmelding.
Konkurranseutsette tårntjenestene ved norske flyplasser.
Legge frem egen sak om nasjonalt prosjekt for å utvikle transportknutepunkt som kan sikre at de ulike transportmidlene kan fungere effektivt sammen.
Gjennomgå kjørevegsavgiften på jernbanen, med hensikt å kartlegge hvordan den bør utformes for å oppnå en konkurransenøytral infrastruktur med et mangfold av tilbydere.
Arbeide for en konkurransenøytral eierstruktur av alle offentlige godsterminaler, med like driftsvilkår overfor alle operatører.
1
2
3
4
5
…
Neste ›
Siste »
Last ned:
CSV
|
TSV