Søk
Partier
Arbeiderpartiet
Fremskrittspartiet
Høyre
Kristelig Folkeparti
Miljøpartiet De Grønne
Rødt
Senterpartiet
Sosialistisk Venstreparti
Uavhengig representant
Venstre
Løfter
Om oss
Holder de ord
legges ned i løpet av 2020.
Forslag
▶ Vis søk og filtre
▼ Skjul søk og filtre
(353 forslag)
Du ser etter forslag for sesjonen
2012-2013
som ligger i kategorien
Statsforvaltning
og har fått
353
treff.
Fjern alle filtre
Søk
Vedtatt
Ja
(123)
Nei
(230)
Sesjon
X
2012-2013
(353)
Komiteeer
Energi- og miljøkomiteen
(36)
Familie- og kulturkomiteen
(5)
Finanskomiteen
(34)
Justiskomiteen
(12)
Kommunal- og forvaltningskomiteen
(60)
Kontroll- og konstitusjonskomiteen
(8)
Næringskomiteen
(75)
Transport- og kommunikasjonskomiteen
(123)
Sakstyper
Alminneligsak
(71)
Budsjett
(268)
Lovsak
(14)
Dokumentgrupper
Dokumentserien
(2)
Innstillingssaker
(2)
Melding
(6)
Proposisjon
(277)
Representantforslag
(66)
Kategorier
Arbeidsvilkår
(49)
Avgifter
(93)
Banker
(157)
Bergverk
(27)
Boligsaker
(49)
Bygningsvesen
(49)
Den norske kirke
(49)
Departementer
(270)
Distriktspolitikk
(233)
EU/EØS
(234)
Elektrisitet
(93)
Energi
(66)
Fangst
(27)
Ferger
(123)
Finanser
(34)
Fiskeomsetning
(27)
Fiskerier
(27)
Folkehelse
(27)
Forbrukersaker
(27)
Forskning
(267)
Forurensning
(217)
Funksjonshemmede
(204)
Fylker
(58)
Fylkeskommunenes økonomi
(233)
Handel
(27)
Havbruk
(27)
Havner
(123)
Helsevesen
(157)
Husbanken
(83)
Husdyr
(59)
Industri
(112)
Innvandrere
(53)
Internasjonalt samarbeid
(267)
Jernbaner
(123)
Jordbruk
(27)
Kartverk
(32)
Kommunenes økonomi
(83)
Kommuner
(9)
Kommunikasjonsteknologi
(189)
Kongen
(49)
Kultur
(3)
Kulturvern
(144)
Kunst
(3)
Landbruk
(27)
Landbruksprodukter
(27)
Lokalforvaltning
(103)
Lotteri og spill
(27)
Luftfart
(157)
Menneskerettigheter
(50)
Merverdiavgift
(34)
Miljøvern
(95)
Naturskader
(59)
Naturvern
(62)
Norges bank
(34)
Næringsliv
(114)
Næringsutvikling
(121)
Olje og gass
(66)
Omsorgstjenester
(49)
Personvern
(63)
Polarområder
(155)
Politi og påtalemyndighet
(129)
Politiske partier
(49)
Post
(123)
Priser og konkurranseforhold
(159)
Redningstjeneste
(123)
Regjeringen
(51)
Reindrift
(76)
Reiselivsnæring
(27)
Rettsvesen
(36)
Riksrevisjonen
(1)
Samer
(50)
Samferdsel
(123)
Sikkerhet til sjøs
(150)
Sivilrett
(32)
Sjøfart
(184)
Skatteadministrasjon
(34)
Skogbruk
(61)
Skoler
(49)
Språk
(3)
Statens personalpolitikk
(83)
Statlig eierskap
(186)
Statsbudsjettet
(265)
Statseiendommer
(111)
X
Statsforvaltning
(353)
Statslån
(267)
Stortinget
(3)
Stortingets ombudsmann for forvaltningen
(5)
Studiefinansiering
(34)
Svalbard
(59)
Sysselsetting
(27)
Toll
(34)
Trygder
(34)
Utenrikshandel
(95)
Utviklingssamarbeid
(93)
Valg
(49)
Vassdragsregulering
(32)
Vegtrafikk
(123)
Vegvesen
(157)
Veterinærvesen
(27)
Voksenopplæring
(49)
Iverksette tiltak for utenlandske ansatte i offentlige virksomheter slik at de oppnår et tilfredsstillende kunnskapsnivå i norsk språk.
Dokument 8:36 S (2012–2013) – representantforslag fra stortingsrepresentantene Gjermund Hagesæter, Morten Ørsal Johansen og Åge Starheim om å styrke norsk språk i offentlig tjenesteutøvelse – avvises.
Fremme de nødvendige forslag om krav til at utenlandske borgere som ansettes i offentlig sektor, har tilfredsstillende kunnskaper i norsk språk slik at de er i stand til å kommunisere på en trygg måte.
Legge om digital agenda for Norge ved protokollen.
Snarest fremlegge en plan for når og hvordan kartdata- og eiendomsinformasjonsdata kan bli gjort tilgjengelige som rådata for alle.
Legge frem en plan for øke kapasiteten på telenettet til utlandet, herunder en egen norsk Transatlantisk forbindelse.
Utrede modeller for hvordan en kan sikre at et landsdekkende bakkenett nummer 2 blir realisert raskest mulig.
I lov 21. juni 1996 nr. 38 om statlig naturoppsyn gjøres følgende endringer
Om endringer i lov om statlig naturoppsyn I I lov 21. juni 1996 nr. 38 om statlig naturoppsyn gjøres følgende endringer:Lovens tittel skal lyde:Lov 21. juni 1996 nr. 38 om statlig naturoppsyn (naturoppsynsloven) § 2 skal lyde
Ikke vedta representantforslag fra stortingsrepresentantene Anders Anundsen, Ulf Erik Knudsen og Øyvind Vaksdal om endring i § 6 i lov om Stortingets ombudsmann for forvaltningen (utvidelse av klagefrist).
Vedtak til lov om endring i sivilombudsmannsloven (utvidelse av klagefrist) I I lov 22. juni 1962 nr. 8 om Stortingets ombudsmann for forvaltningen (sivilombudsmannsloven) skal § 6 tredje ledd lyde.
Om endringer i lov 22. juni 1962 nr. 8 om Stortingets ombudsmann for forvaltningen I I lov 22. juni 1962 nr. 8 om Stortingets ombudsmann for forvaltningen (sivilombudsmannsloven) skal § 12 annet ledd lyde.
Fremme nødvendige lovforslag for å styrke Sivilombudsmannens rolle overfor forvaltningen ved å tillate at Sivilombudsmannen opptrer som hjelpeintervenient ved søksmål.
Legge melding for året 2012 fra Sivilombudsmannen ved protokollen.
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Michael Tetzschner, Gunnar Gundersen, Frank Bakke-Jensen, Ingjerd Schou, André Oktay Dahl og Siri A. Meling om lov om rettssikkerhet ved forvaltningens bruk av tvangsmidler ved protokollen.
Om endringer i forvaltningsloven I I lov 10. februar 1967 om behandlingsmåten i forvaltningssaker gjøres følgende endringer
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Erna Solberg, Svein Flåtten, Torgeir Dahl og Michael Tetzschner om nye ideer og bedre løsninger for anskaffelser i offentlig sektor ved protokollen.
Forenkle anskaffelsesprosessen ved å etablere en database for dokumentasjon, blant annet for å unngå dobbeltregistrering og dobbeltrapportering.
Påse at statlige etater legger større vekt på hele virksomhetens kostnader ved desentraliserte anskaffelsesprosesser.
Etablere Klagenemnden for offentlige anskaffelser (KOFA) som et bindende klageorgan for å styrke ensartet tolkning og effektiv håndhevelse av anskaffelsesregelverket, blant annet for å hindre korrupsjon og styrke små og mellomstore bedrifters rettsvern.
Vurdere hvordan statlig sektor kan bidra til å løfte frem teknologiutvikling i kommunesektoren, for å nå målet om billigere og bedre innkjøp.
Opprette et «anskaffelsesakademi» for å skape et enhetlig opplærings- og kompetanseutviklingsprogram for offentlige anskaffelser.
Utvikle klare retningslinjer for inkludering av funksjonsorienterte kravspesifikasjoner i offentlige anskaffelser, med den hensikt å legge til rette for offentlig-privat innovasjonssamarbeid.
Utarbeide en praktisk og helhetlig veileder for offentlig-privat innovasjonssamarbeid, med den hensikt å øke innovasjonseffekten av offentlige anskaffelser.
Opprette et enkelt og brukervennlig «Lille Doffin» for å gi nye vekstmuligheter til små og mellomstore bedrifter og styrke det lokale eierskapet.
Om endringer i friluftsloven mv.
Om Norsk kulturråd (kulturrådsloven) § 1 Formål Norsk kulturråd har som formål å stimulere samtidens mangfoldige kunst- og kulturuttrykk og å bidra til at kunst og kultur skapes, bevares, dokumenteres og gjøres tilgjengelig for flest mulig.
Fremme forslag om en nedleggelse av Norsk kulturråd og underliggende enheter i sin nåværende form, og en påfølgende opprettelse av et nytt Råd for et levende kulturliv basert på intensjonene i Dokument 8:37 S (2011–2012)
I forbindelse med statsbudsjettet for 2014 om å innrette kulturfinansieringen etter prinsippet om at sentrale tiltak finansieres utelukkende over statsbudsjettet, mens Norsk kulturråd/Råd for et levende kulturliv skal stimulere til bred kulturell deltakelse gjennom såkornsmentalitet, oppstartsincentiver og kommunesektoren.
Legge om arkiv ved protokollen.
Utarbeide en nasjonal strategi for hvordan utfordringene ved arkivdanningen best kan ivaretas, herunder utfordringene knyttet til dokumentfangst fra digitale medier.
Sikre at det stilles mer gjennomgående krav til gjennomføring av kost-nytte-analyser i statlige IKT-prosjekter, slik at kostnader og kompleksitet i prosjektene kan begrenses i størst mulig grad.
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Geir Jørgen Bekkevold, Hans Olav Syversen og Kjell Ingolf Ropstad om bedre koordinering og strategisk styring av IKT-prosjekter i offentlig sektor ved protokollen.
Sikre en reell samling av det politiske og administrative ansvaret for alle store, statlige IKT-prosjekter i ett departement som gis myndighet til å utøve en overordnet, strategisk IKT-styring på tvers av ulike etater.
Sikre en bedre styring av det enkelte, statlige IKT-prosjekt, der kompetanseoppbygging og etablering av incentiver for kostnadseffektive løsninger, som er rimelige å forvalte, prioriteres.
Gjennomføre de nødvendige tiltak slik at skjermingsverdig IKT-infrastruktur beskyttes bedre.
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Robert Eriksson, Per Sandberg, Laila Marie Reiertsen og Vigdis Giltun om at offentlige etater kan utveksle informasjon seg imellom for å avdekke kriminalitet ved protokollen.
Fremme sak om nødvendige lovendringer for å sikre politiet tilgang til ikke-sensitiv informasjon fra offentlige registre ved mistanke om alvorlig kriminalitet.
Fremme forslag om nødvendige lovendringer for å sikre at politiet raskt får tilgang til informasjon fra aktuelle offentlige registre når politiet har skjellig grunn til mistanke om at en straffbar handling er begått.
Fremme de nødvendige lovendringsforslag slik at offentlige etater seg imellom kan utveksle informasjon der det foreligger mistanke om straffbart brudd på regelverk.
Fremme forslag om nødvendige lovendringer for å sikre PST tilgang til informasjon fra aktuelle offentlige registre når PST registrerer sak om en konkret person.
Vedtak til lov om endring i lov om rett til innsyn i dokument i offentleg verksemd (offentleglova) I I lov om rett til innsyn i dokument i offentleg verksemd (offentleglova) gjøres følgende endring
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Trine Skei Grande og Borghild Tenden om endring i offentleglova for å styrke offentlighetsprinsippet i forvaltningen ved protokollen.
Legge om Riksrevisjonens undersøkelse av ikt-forvaltningen i straffesaks-kjeden ved protokollen.
Innstilling fra kontroll- og konstitusjonskomiteen om sak om departementenes tilskuddsforvaltning – vedlegges protokollen.
Stortinget ber Riksrevisjonen følge opp departementenes tilskuddsforvaltning i sine fremtidige revisjoner, særlig med sikte på å undersøke om de endringer som er forespeilet, har blitt gjennomført.
I statsbudsjettet for 2012 gjøres følgende endringer
På statsbudsjettet for 2013 bevilges under.
Merinntektsfullmakter Stortinget samtykker i at Finansdepartementet i 2013 kan.
Bestillingsfullmakter Stortinget samtykker i at Finansdepartementet i 2013 kan foreta bestillinger utover gitte bevilgninger, men slik at samlet ramme for nye bestillinger og gammelt ansvar ikke overstiger følgende beløp
1
2
3
4
5
…
Neste ›
Siste »
Last ned:
CSV
|
TSV