Søk
Partier
Arbeiderpartiet
Fremskrittspartiet
Høyre
Kristelig Folkeparti
Miljøpartiet De Grønne
Rødt
Senterpartiet
Sosialistisk Venstreparti
Uavhengig representant
Venstre
Løfter
Om oss
Du besøker nå de gamle nettsidene våre. Se våre nye sider
her
.
Forslag
▶ Vis søk og filtre
▼ Skjul søk og filtre
(86 forslag)
Du ser etter forslag for sesjonen
2009-2010
som ligger i kategorien
Jernbaner
og har fått
86
treff.
Fjern alle filtre
Søk
Vedtatt
Ja
(14)
Nei
(72)
Sesjon
X
2009-2010
(86)
Komiteeer
Finanskomiteen
(19)
Transport- og kommunikasjonskomiteen
(67)
Sakstyper
Alminneligsak
(23)
Budsjett
(61)
Lovsak
(2)
Dokumentgrupper
Melding
(19)
Proposisjon
(69)
Redegjørelse
(7)
Representantforslag
(17)
Kategorier
Avgifter
(60)
Banker
(60)
Barnevern
(19)
Bergverk
(19)
Departementer
(42)
Distriktspolitikk
(60)
EU/EØS
(43)
Elektrisitet
(19)
Energi
(19)
Familie
(19)
Ferger
(41)
Finanser
(63)
Fiskerier
(41)
Folkehelse
(19)
Forskning
(41)
Forurensning
(60)
Funksjonshemmede
(60)
Fylkeskommunenes økonomi
(60)
Havbruk
(41)
Havner
(41)
Helsevesen
(60)
Industri
(19)
Internasjonalt samarbeid
(44)
X
Jernbaner
(86)
Jordbruk
(19)
Kommunenes økonomi
(19)
Kommunikasjonsteknologi
(61)
Kultur
(19)
Kulturvern
(19)
Landbruk
(19)
Landbruksprodukter
(19)
Lokalforvaltning
(60)
Luftfart
(48)
Merverdiavgift
(19)
Miljøvern
(60)
Naturvern
(19)
Næringsliv
(61)
Næringsutvikling
(19)
Polarområder
(41)
Politi og påtalemyndighet
(41)
Post
(42)
Priser og konkurranseforhold
(43)
Redningstjeneste
(41)
Rettsvesen
(60)
Rusmidler
(19)
Samferdsel
(86)
Sikkerhet til sjøs
(42)
Sivilrett
(19)
Sjøfart
(42)
Skattefradrag
(19)
Skatter
(19)
Skogbruk
(19)
Sosiale tjenester
(19)
Statens personalpolitikk
(41)
Statlig eierskap
(61)
Statsbudsjettet
(60)
Statseiendommer
(19)
Statsforvaltning
(61)
Statslån
(61)
Svalbard
(19)
Toll
(19)
Trygder
(19)
Utenrikshandel
(19)
Utenrikssaker
(65)
Vassdragsregulering
(19)
Vegtrafikk
(50)
Vegvesen
(48)
Komiteen hadde innstilt.
Stortinget vedtar at kostnader knyttet til utvidelse av fv 45 som omtalt i Prop. 127 S (2008–2009) finansieres med statlige midler, slik at ikke innbetaling av bompenger økes eller forlenges i forhold til vedtak knyttet til St.prp.
Stortinget vedtar at samlet kostnadsøkning på fv 64 Atlanterhavstunnelen dekkes av staten.
Fjerne rushtidsavgiften fra «Miljøpakke for transport i Trondheim», slik at det blir én sats hele døgnet.
Sørge for at Bratsbergbanen legges inn i ordningen om statlig kjøp av persontog på lik linje med resten av togtilbudet i Norge.
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Bård Hoksrud, Jan-Henrik Fredriksen og Arne Sortevik om en utvidet og bindende investeringsplan for norsk jernbane ved protokollen.
Ikke bifalle representantforslag fra stortingsrepresentantene Bård Hoksrud, Jan-Henrik Fredriksen og Arne Sortevik om en utvidet og bindende investeringsplan for norsk jernbane.
Legge frem en utvidet og bindende nasjonal investeringsplan for jernbanenettet for perioden 2011-2019 senest innen høsten 2010, med en ekstra investeringsramme på 60 mrd.
Stortinget samtykkjer i at.
Gjennomføre en ekstern, uavhengig utredning om jernbaneforbindelse fra Sør-Varanger til det russiske jernbanenettet, og fremlegge utredningen for Stortinget på egnet måte.
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Jan-Henrik Fredriksen, Bård Hoksrud, Morten Høglund og Torgeir Trældal om å gjennomføre en ekstern, uavhengig utredning om jernbaneforbindelse fra Sør-Varanger/Kirkenes til det russiske jernbanenettet ved protokollen.
§ 27 andre ledd skal lyda.
§ 27 andre ledd skal lyda.
Legge representantforslag fra stortingsrepresentantene Borghild Tenden og Trine Skei Grande om forsterket innsats for å løse togkrisen på Østlandet ved protokollen.
II Stortinget ber regjeringen klargjøre for NSB og Jernbaneverket det ansvaret de har overfor kundene for å håndtere og korrigere avvik i togtrafikken, og sørge for at det ved eventuelle avvik settes opp tilstrekkelig alternativ transport, bl.a.
Samferdselsministerens redegjørelse 9. mars 2010 om hvilke tiltak som vil bli iverksatt på kort og lang sikt for å løse de gjentatte problemene på jernbanenettet, vedlegges protokollen.
«Stortinget ber regjeringen sikre at utbygging av skinnebaserte kollektivtiltak i og rundt de største byene samordnes med Jernbaneverket og NSB.
«Stortinget ber regjeringen sørge for at levetid på inntil 50 år brukes ved beregning av samfunnsøkonomisk nytte fra investering i infrastruktur.».
Legge fram en handlingsplan for utbygging av sammenhengende dobbeltspor i hele InterCity-triangelet med sikte på full realisering gjennom offentlig-privat samarbeid (OPS) og prosjektfinansiering, innen 2020.
«Stortinget ber regjeringen legge fram en handlingsplan for oppgradering av strekningene Oslo-Lillestrøm/Ski/Asker til en standard på linje med Gardermobanen, senest innen en femårsperiode.».
Ikke bifalle representantforslag fra stortingsrepresentantene Ingjerd Schou, Lars Myraune, Øyvind Halleraker, Sylvi Graham og Peter Skovholt Gitmark om å modernisere og omstrukturere Jernbaneverket til to statlige aksjeselskap.
I Stortinget ber Regjeringen utrede modell for statlig låneordning for samferdselsformål, og legge dette frem for Stortinget i forbindelse med Revidert nasjonalbudsjett for 2010. II Stortinget ber Regjeringen komme tilbake til Stortinget med en plan for hvordan nye, større investeringsprosjekter kan prosjektfinansieres for å sikre rasjonell og sammenhengende utbygging av prosjektene.
Organisere Jernbaneverket som to statlige selskap eller statsaksjeselskap, ett selskap for utvikling og drift og ett selskap for utbygging og vedlikehold.
Omdanne Jernbaneverket til to statlige aksjeselskap.
Omdanne Jernbaneverket til statsforetak.
Videre var innstilt.
Komiteen hadde innstilt.
Sikre at utbygging av skinnebaserte kollektivtiltak i og rundt de største byene samordnes med Jernbaneverket, og at slik utbygging inngår som en del av arbeidet med å utvikle trafikknutepunkt der flere transportformer knyttes direkte sammen.
Snarest avvikle strekningsvis ATK.
Sørge for at standard for drift og vedlikehold ihht.
Sørge for samordning av Bybaneprosjektet i Bergen, jf. St.prp.
Fremme en sak som omhandler de økonomiske konsekvensene for kommunen og etatene i forbindelse med innføring og drift av det nye nødnettet.
Oppheve konsesjonskravet til Posten Norge om plikten til å opprettholde fullverdige banktjenester.
Utrede enkle og kvantifiserbare målsettinger knyttet til norsk samferdsel basert på de seks kravene fra Veivalg 2009.
Stortinget gir Regjeringen fullmakt til å avhende eierskapet i Baneservice AS.
I løpet av 2010 legge frem en egen sak om utvikling av fremtidige kollektivløsninger i de største byene.
Legge frem plan med tilhørende finansiering for nødvendig oppgradering og fornyelse av Kystverkets depotutstyr til oljevernberedskap, samt Kystverkets egne fartøyer for å forsterke oljevernberedskapen langs kysten.
Legge frem sak om et system for klassifisering og periodisk godkjenning av veinettet i Norge.
I forbindelse med statsbudsjettet for 2011 legge frem et nytt og forpliktende opplegg for fornyelse av skiltparken.
Utrede muligheter for og effekter av å etablere et funksjonelt og avlastende system av ringveier som leder trafikk unna Oslo by, basert på rv 23, rv 35 og rv 120, alternativt rv 22.
Avvikle togmonopolet og åpne for konkurranseutsetting av alle jernbanestrekninger i Norge.
I løpet av 2010 legge frem en egen stortingsmelding om modernisering av norsk luftfartspolitikk basert på «Strategi for norsk luftfart» fra juni 2008, fremlagte rapporter om flysikkerheten i norsk luftfart, og Dokument nr. 8:16 (2008–2009), med virkning fra budsjettåret 2011.
Legge frem egen sak om nasjonal plan for rassikring av veier med prioritering av konkrete prosjekter og forpliktende statlig finansiering.
Snarest gjennomføre nødvendige tiltak og avklaringer som åpner for at lokale initiativ for å supplere statlig veibevilgning, kan organiseres gjennom regionale og lokale veiselskap med egen finansiering og uten bruk av bompenger.
I løpet av 2010 legge frem en egen stortingsmelding om strategi og tiltak knyttet til effektiv sjøtransport og havnestruktur, med virkning fra budsjettåret 2011.
Sørge for at alle offentlige aksjoner i offentlig regi knyttet til ulykker og utslipp, rutinemessig som en del av et fast evalueringsopplegg, også revideres av Riksrevisjonen.
Åpne for at førerprøve kan gjennomføres i regi av trafikkskoler som godkjennes for dette.
Legge frem en samlet oversikt over mål, strategier og tiltak vedrørende transportsikkerhet for hele samferdselssektoren.
Fremme sak der bruk av statlig fullfinansierte OPS-prosjekter vurderes på strekninger.
Utarbeide en gjennomgang knyttet til offentlig finansiering og drift av sjøfartsrelatert infrastruktur, herunder gebyrer og avgifter.
1
2
Neste ›
Siste »
Last ned:
CSV
|
TSV