Søk
Partier
Arbeiderpartiet
Fremskrittspartiet
Høyre
Kristelig Folkeparti
Miljøpartiet De Grønne
Rødt
Senterpartiet
Sosialistisk Venstreparti
Uavhengig representant
Venstre
Løfter
Om oss
Holder de ord
legges ned i løpet av 2020.
Forslag
▶ Vis søk og filtre
▼ Skjul søk og filtre
(125 forslag)
Du ser etter forslag for sesjonen
2012-2013
som ligger i kategorien
Husbanken
og har fått
125
treff.
Fjern alle filtre
Søk
Vedtatt
Ja
(50)
Nei
(75)
Sesjon
X
2012-2013
(125)
Komiteeer
Finanskomiteen
(34)
Kommunal- og forvaltningskomiteen
(91)
Sakstyper
Alminneligsak
(35)
Budsjett
(90)
Dokumentgrupper
Melding
(35)
Proposisjon
(90)
Kategorier
Arbeidsvilkår
(49)
Avgifter
(34)
Banker
(34)
Boligsaker
(76)
Bygningsvesen
(84)
Den norske kirke
(54)
Departementer
(83)
Distriktspolitikk
(83)
EU/EØS
(49)
Elektrisitet
(34)
Energi
(47)
Finanser
(34)
Forskning
(96)
Forurensning
(34)
Funksjonshemmede
(54)
Fylker
(49)
Fylkeskommunenes økonomi
(83)
Helsevesen
(39)
X
Husbanken
(125)
Industri
(83)
Innvandrere
(49)
Internasjonalt samarbeid
(83)
Kommunenes økonomi
(88)
Kommuner
(22)
Kommunikasjonsteknologi
(49)
Kongen
(49)
Kulturvern
(83)
Lokalforvaltning
(83)
Luftfart
(34)
Menneskerettigheter
(49)
Merverdiavgift
(34)
Miljøvern
(34)
Norges bank
(34)
Næringsliv
(34)
Næringsutvikling
(83)
Olje og gass
(34)
Omsorgstjenester
(54)
Personvern
(49)
Politiske partier
(49)
Priser og konkurranseforhold
(22)
Regjeringen
(49)
Reindrift
(49)
Rettsvesen
(34)
Samer
(49)
Skatteadministrasjon
(34)
Skogbruk
(34)
Skoler
(54)
Statens personalpolitikk
(83)
Statlig eierskap
(34)
Statsbudsjettet
(83)
Statseiendommer
(83)
Statsforvaltning
(83)
Statslån
(90)
Studiefinansiering
(34)
Toll
(34)
Trygder
(34)
Utenrikshandel
(34)
Utviklingssamarbeid
(34)
Valg
(49)
Vegvesen
(34)
Voksenopplæring
(49)
Legge om Byggje – bu – leve. Ein bustadpolitikk for den einskilde, samfunnet og framtidige generasjonar ved protokollen.
Styrke Boligsparing for ungdom (BSU)
Gjennomgå plan- og bygningsloven med sikte på forenklinger for å sikre bedre fremdrift i planprosessene.
Utarbeide klare retningslinjer for hvordan innsigelser kan fremmes, slik at antallet innsigelser kan bli redusert.
Legge til rette for bygging av minst 2 000 studentboliger i året, og oppheve kostnadsrammen.
Komme tilbake til Stortinget med forslag til revisjon av plan- og bygningsloven, samt bestemmelser i byggteknisk forskrift (TEK10), med mål om å lempe på krav til nye boliger og utleieboliger.
Komme tilbake til Stortinget med en endring av fristbestemmelsen, jf. plan- og bygningsloven § 12-4 (planers rettsvirkninger) slik at den bortfaller.
Komme tilbake til Stortinget med en endring i plan- og bygningsloven § 5-4 om at innsigelser begrenses til der «berørt statlig og regionalt organ kan fremme innsigelse til forslag til kommuneplanens arealdel og reguleringsplan i spørsmål som er av nasjonal eller vesentlig regional betydning» og hvor formuleringen «eller som av andre grunner er av vesentlig betydning for vedkommende organs saksområde», utgår.
Avvikle ordningen med uavhengig kontroll, som ble innført 1. januar 2013.
Stanse planene om å innføre krav om passivhus fra 2015.
Sikre at alle som er risikoutsatt for radonproblem, får tilbud om radonmåling.
Vurdere å fremme forslag om å oppheve plan- og bygningsloven § 12-4 (5) som blant annet sier.
Prioritere inneklima som et satsingsområde for Bygg21.
Fremme de nødvendige forslag til lovendringer som medfører at private kan komme med forslag om områderegulering.
Foreta en utredning av sammenhengen mellom Kreftregisterets registrering av lungekreftsdødsfall og eksponering for radon, og betydningen av nye byggs tetthet for eksponering av radonholdige gasser.
Starte arbeidet med forenkling og reduksjon av virkemidler i byggenæringen med sikte på å legge grunnlaget for et velfungerende marked uten unødvendige statlige tilsyn og inngrep.
Fjerne kravet om universell utforming på boliger under 55 m2.
Fjerne de kravene til energieffektivitet som er knyttet til TEK7 og TEK10, slik at minimumskravene for energieffektivitet tilsvarer TEK97.
Foreta en omfattende gjennomgang av det regelverket som i dag styrer regulering av tomteareal og boligbygging med sikte på å gjøre regelverket mindre omfattende, enklere og mindre byråkratisk.
Snarest iverksette tiltak som medfører at bruken av innsigelser går ned.
Snarest foreta en gjennomgang av forskrifter tilhørende plan- og bygningsloven, med sikte på å gjøre det enklere å leie ut del av egen bolig og å øke det kommunale handlingsrommet i forbindelse med godkjenning av slike utleieenheter.
Legge frem sak om studentboliger som eget reguleringsformål.
I statsbudsjettet for 2012 gjøres følgende endringer
Tilsagnsfullmakter Stortinget samtykker i at Kommunal- og regionaldepartementet i 2012 kan gi tilsagn om tilskudd utover gitte bevilgninger, men slik at samlet ramme for nye tilsagn og gammelt ansvar ikke overstiger følgende beløp
Sørge for at de mange bønder som ble hardest rammet i forbindelse med flomskader 2012 ikke skal lide unødvendige økonomiske tap, og at de hardest rammede kommunene fullkompenseres for sine ekstraordinære utgifter i forbindelse med skadene.
Sørge for at det fremskaffes korrekte tall om hva kommunesektoren er blitt og ikke blitt kompensert for i forbindelse med samhandlingsreformen, slik at kommunesektoren ikke pålegges større varige driftsutgifter og engangskostnader som kan forringe den kommunale velferdsproduksjonen.
Senest i forbindelse med revidert nasjonalbudsjett fremme de nødvendige forslag som sikrer at samhandlingsreformen ikke stopper opp som følge av manglende økonomiske midler.
På statsbudsjettet for 2013 bevilges under.
Merinntektsfullmakter Stortinget samtykker i at Finansdepartementet i 2013 kan.
Bestillingsfullmakter Stortinget samtykker i at Finansdepartementet i 2013 kan foreta bestillinger utover gitte bevilgninger, men slik at samlet ramme for nye bestillinger og gammelt ansvar ikke overstiger følgende beløp
Nettobudsjetteringsfullmakter Stortinget samtykker i at Finansdepartementet i 2013 kan.
På statsbudsjettet for 2013 bevilges under.
Fullmakt til å overskride Stortinget samtykker i at Nærings- og handelsdepartementet i 2013 kan.
Finansdepartementet får fullmakt til å ha uteståande kortsiktige marknadslån til eit beløp av 250 000 mill. kroner i 2013.
Kjøp av klimakvoter Stortinget samtykker i at Finansdepartementet i 2013 kan inngå avtaler om kjøp av klimakvoter ved bruk av Kyoto-mekanismene innenfor en samlet ramme på 1 000 mill. kroner for gamle og nye forpliktelser under kap.
Fullmakt til fortsatt bobehandling Stortinget samtykker i at Finansdepartementet for 2013 kan bestemme at det under ordningen med oppfølging av statens krav i konkursbo pådras forpliktelser utover gitte bevilgninger, men slik at totalrammen for nye tilsagn og gammelt ansvar ikke overstiger 25,2 mill. kroner.
Samtykke i at statstilskudd til finansiering av folketrygden, jf. folketrygdlovens § 23-10, gis med 101 999 153 000 kroner, hvorav 16 935 100 000 kroner gis til dekning av utgifter som fullt ut skal dekkes ved tilskudd fra staten, jf. § 23-10 tredje ledd.
Fullmakt til å utgiftsføre uten bevilgning Stortinget samtykker i at Olje- og energidepartementet i 2013 kan utgiftsføre uten bevilgning utlån til Norpipe Oil AS på inntil 25 mill. kroner under kap.
Finansdepartementet får fullmakt til å ta opp nye langsiktige statslån i 2013 til eit beløp av 100 000 mill. kroner.
Finansdepartementet får fullmakt i 2013 til å ta imot innskot i form av kontolån frå statsinstitusjonar og statlege fond, og frå institusjonar som ved særlege høve kan bli pålagde å plassere likviditet som kontolån til staten.
Finansdepartementet får fullmakt til å inngå rentebyteavtalar og tilsvarande derivatavtalar i 2013.
Husbankens låneramme Stortinget samtykker i at Husbanken i 2013 kan gi tilsagn om lån for 20 mrd.
Utbetaling under garantiordninger (trekkfullmakter) Stortinget samtykker i at Nærings- og handelsdepartementet i 2013 kan foreta utbetalinger til Garanti-instituttet for eksportkreditt uten bevilgning i den utstrekning behovet for utbetalinger under byggelånsgarantiordningen overstiger innestående likvide midler tilknyttet ordningen, men slik at saldoen for nytt og gammelt trekk på trekkfullmaktskontoen ikke overstiger 600 mill. kroner.
Fullmakter til overskridelse Stortinget samtykker i at.
Fullmakt til å inngå avtaler om investeringsprosjekter Stortinget samtykker i at Finansdepartementet i 2013 kan gjennomføre de investeringsprosjektene som er omtalt i Prop. 1 S (2012–2013) under kap.
Fullmakt til å utgiftsføre uten bevilgning Stortinget samtykker i at Nærings- og handelsdepartementet i 2013 kan utgiftsføre kjøp av aksjer i Norsk Hydro ASA uten bevilgning under kap.
Garantifullmakter Stortinget samtykker i at Finansdepartementet i 2013 kan gi garantier for.
Fullmakt til å korrigere uoppklarte differanser og feilposteringer i tidligere års statsregnskap Stortinget samtykker i at Finansdepartementet i 2013 i enkeltsaker kan korrigere uoppklarte differanser i regnskapene og feilposteringer i statsregnskapet som gjelder tidligere års regnskaper, ved postering over konto for forskyvninger i balansen i statsregnskapet i det inneværende års regnskap.
På statsbudsjettet for 2013 bevilges under.
Forskudd på rammetilskudd Stortinget samtykker i at Kommunal- og regionaldepartementet i statsbudsjettet for 2013 kan utgiftsføre uten bevilgning.
1
2
3
Neste ›
Siste »
Last ned:
CSV
|
TSV